Feladattorlódás nálad is van?

Észrevettétek már, hogy néha úgy tűnik, hogy az egymástól független ügyfelek összehangolt támadást intéznek ellened? Mindegyik kivár amíg eljön az adott pillanat és akkor egyszer csak... hop. Jönnek a kérdések, kérések és tennivalók. Aztán hetekig semmi, hiába nyaggatod őket. Aztán egyszer csak megint jönnek a kérések, kérések és tennivalók.
Van erre valamilyen magyarázat? Matematikai, szociológiai, pszichológiai, ezoterikus? Vagy csak én érzem így? Vagy valamit elrontottam már az elején?

Hozzászólások

Ez egy regota ismert jelenseg. Lasd a nepi kozmondast: "A baj csostul jon" (es mint tudjuk az internet csovek osszessege).

Ha ez megtortenik akkro jon a prioritalizalas meg a metodologiak (GTD, stb...).
Ez elmeletben remek, de en ugy szeretnek valakit hallani akinek ez gyakorlatban is mukodik (nem kotozkodes, en tenyleg szeretnem hallani hogy kell ezt).

Az ügyfél is egy beszállító, akinek ugyanolyan határidejei vannak, mint az összes többinek. Ha nem tartja, vessen magára.

Esetleg vissza lehet küldeni pontosításért, amivel időt lehet nyerni.

Nem csak te érzed így. Viszont érdekes lenne látni azt is: az egymástól kvázi független fejlesztők esetén ezek a csúcsok időben egybeesnek-e? ;)

Kell csinálni egy mashup-ot :)
Twitteren a #csostul topicba kéne gyűjteni az adatokat, a fejlesztők ide írják egy 5-ös skálán, a törlődás mértékét 1: herevere, 5: hócipő tele. Aztán ebből a topicból meg a számokból lehet grafikonokat rajzolgatni. A fejlesztőket google térképen lehet elhelyezni. Regisztrált tagok a megrendelőiket is felvihetik, ebből az is kiderülne, hogy a DDoS-t kik követik el :)

Na ha nem lenne folyton 10-es loadom az 5-ös skálán, akkor szívesen foglalkoznék ilyen butaságokkal :)

Lehet, hogy skálafüggetlen a dolog? :)

Amúgy nem csak az ügyfelekkel van így. Inkább az ember időszakai ilyenek, hogy ciklusosan visszatérnek azok az idők, amikor azt sem tudod mi van, hol áll a fejed, és ugyanakkor még bővíted saját magad is a teendőket, hiszen ott vannak azok a dolgok, amelyeket te szeretnél csinálni.

Csak megerősíteni tudom én is PP! Nálunk pl. az egész január erről szólt. Múlt hét pénteken kb. 5 ügyfél jelentkezett be szinte egyidejűleg olyan frissítésekért, módosításokért, melyeket az elmúlt fél évben szinte bármikor jelezhetett volna.

A legnagyobb probléma, hogy ezekre a csúcsokra gyakorlatilag nem lehet felkészülni. Projekt manager-i szinten kell első körben megoldani, jó kommunikációval és igen, priorizálni és hatékonyan darálni ilyen esetekben. Nagyon jó, ha az ember ilyenkor tud kapacitást növelni, pl. külsősök, freelancer-ek révén.

Ha ilyen esetekben kommunikálunk az ügyféllel, akkor meg lehet nyugtatni és lehet időt nyerni, de nagyon oda kell figyelni, hogy tényleg érezzék, hogy fontosak számunkra, ami igaz is.

Igen, ismerős a jelenség.

Talán a hold állásra rá lehetne vetíteni: teliholdkor minden cégnek eszébe jut, hogy hoppá, eddig nem csináltunk semmit, itt az ideje, hogy a webfejlesztő szakembert megterheljük kicsit.

A gondolat nem számít, de meg is teszik! Mind, egyszerre. :)

Leküzdeni: rendesen oda kell figyelni + néhány vödörnyi kávé.

Van.

"Megvárni, egy angyal és egy szent türelmével, amíg a dolgok - emberek, eszmék, helyzetek -, melyek hozzád tartoznak, eljutnak hozzád.
Egyetlen lépést sem sietni feléjük, egyetlen mozdulattal, szóval sem siettetni közeledtüket.
Mert bizonyos emberek, eszmék, helyzetek, melyek életedhez, jellemedhez, világi és szellemi sorsodhoz tartoznak, állandóan útban vannak feléd. Könyvek. Férfiak, Nők. Barátságok. Megismerések, igazságok. Ez mind feléd tart, lassú hömpölygéssel, s találkoznotok kell egy napon.
De te ne kapkodj, ne siettesd útjukat és közeledésüket. ha nagyon sietsz feléjük, elkerülheted azt, ami fontos és személyesen a tiéd. Várj nagy erővel, figyelmesen, egész sorsoddal és életeddel."
(Márai Sándor: Füves könyv. Helikon Kiadó, 2000. 49. oldal)

A feladattorlódás ezoterikus hátterü, próbatételek mindig is voltak. De vigasztaljon minket a tudat, hogy sosem kapunk annál nehezebb feladatot, mint amit el ne tudnánk végezni..

Ez tényleg igaz!
Engem két jellemző időpontban találnak meg a múltbéli lezárt ügyfelek:
1. Vasárnap és ünnepnapokon (mailben)
2. Miután már alapból túlvállaltam magam a lehetőségekhez képest.

Mióta használom ezt a rendszert, kicsit oldódtak ezek a helyezetek.
http://www.redmine.org/
http://bitnami.org/stack/redmine

Rájöttem, hogy már az is nagy segítség (magamnak), ha leülök és pontosan tudom hogy mit akarok / kell csinálni.

Még ráadásul kezdő is vagyok.

Új hozzászólás